Post Image

Jaka jest rozdzielczość zdjęcia w tle?”, „Jakie są aktualne wymiary grafik na Facebooku? ” „Jaka jest rozdzielczość zdjęcia profilowego na Facebooku?”. Takie pytania pojawiają się we wszystkich grupach marketingowych. Z racji tego, że wymiary grafik zmieniają się dość często przygotowałem aktualne zalecenia dotyczące rozmiarów zdjęć – na fanpage’u, w postach oraz reklamach.

popup image

Wymiary zdjęcia profilowego na Facebooku:

Zdjęcie profilowe strony na komputerach jest wyświetlane jako obraz o wymiarach 170 x 170 pikseli, w smartfonach – jako obraz o wymiarach 128 x 128 pikseli.

Wymiary zdjęcia profilowego zalecane przez Facebooka: 170 x 170 px
Wymiary zdjęcia profilowego zalecane przeze mnie: kwadrat 320 x 320 px

Wymiary zdjęcia w tle (cover photo) na Facebooku:

Wymiary zdjęcia w tle zalecane przez Facebooka: Na desktopie 820 x 312 px, na mobile 640 x 360 px. Aby uzyskać najkrótszy czas wczytywania, prześlij plik sRGB JPG o wymiarach 851 x 315 pikseli i rozmiarze do 100 KB.
Wymiary zdjęcia w tle zalecane przeze mnie: 1024 x 390 px (rozmiar do 100 KB)

Okładka wydarzenia:

Zdjęcie okładki wydarzenia pokazuje, czego użytkownicy mogą oczekiwać od wydarzenia na Facebooku. Jest to świetny sposób dla marketerów na przyciągnięcie uczestników do wzięcia udziału w wydarzeniu..

Wymiary okładki wydarzenia zalecane przez Facebooka: 1200 x 628 px

Zdjęcie w tle / cover photo grupy:

Tworząc zdjęcie w tle / cover photo grupy warto pamiętać, że na urządzeniach mobilnych górny i dolny obszar grafiki może być niewidoczny. Warto mieć na uwadze także, że Facebook tworzy miniaturę grupy wykorzystując tylko środkowy obszar tła.

Wymiary tła w grupie zalecane przez Facebooka: 1640 x 856 px

Infografika / pionowe zdjęcie:

Wymiary zdjęcia pionowego zalecane przez Facebooka: 2:3
Wymiary zdjęcia pionowego zalecane przeze mnie: 500 x 750 px

Grafika na fanpage / poziome zdjęcie:

Wymiary zdjęcia poziomego zalecane przez Facebooka:  1200 × 900 px
Wymiary zdjęcia poziomego zalecane przeze mnie:  pionowe zdjęcie

Facebook Stories / Instagram Story:

Aktualne rozmiary grafiki na Story na Facebooku/Instagramie mają „pionowe” wymiary, a dokładniej 900 x 1600 px. Warto dodać, że zdjęcie zrobione za pomocą aparatu, może zostać minimalnie przycięte na Story.

Wymiary grafik zalecane przez Facebooka:  900 × 1600 px

Reklama karuzelowa:

Format karuzelowy umożliwia zaprezentowanie w jednej reklamie do dziesięciu obrazów lub filmów, przy czym każdy element ma oddzielny link. Więcej miejsca na materiał w jednej reklamie umożliwia przedstawienie wielu produktów, usług i promocji oraz ich danych w jednej reklamie lub opowiedzenie o marce na kolejnych kartach karuzeli.

Wymiary zdjęcia kwadratowego karuzelowego zalecane przez Facebooka: 1080 x 1080 px

Facebook Ads / Lead Ads – konwersje, ruch (linki, zadzwoń teraz, napisz na messengerze):

Pozyskiwanie kontaktów jest procesem polegającym na wzbudzaniu zainteresowania produktami lub usługami firmy. Na Facebooku można tworzyć kampanie z celem obejmującym pozyskiwanie kontaktów, które umożliwiają klientom podanie danych w formularzu zwanym formularzem błyskawicznym. Można też śledzić zdarzenia konwersji kontaktów w swojej witrynie za pomocą piksela Facebooka. Tutaj można wstawić grafikę w wymiarach 1200 × 630 lub 1200 x 1200 pikseli lub wideo oraz ustawić odpowiedni przycisk CTA

Wymiary grafik zalecane przez Facebooka: 1200 × 630 lub 1200 × 1200 px

Polubienia strony (page likes):

Reklamy z celem Polubienia strony pomagają dotrzeć do osób skłonnych do polubienia Twojej strony. Jeżeli Twoim celem jest zwiększenie rozpoznawalności firmy, takie reklamy mogą być idealnym sposobem na wypromowanie strony na Facebooku.

Wymiary grafik zalecane przez Facebooka: 1200 × 444 px
Wymiary grafik zalecane przeze mnie:  1200 x 628 lub 1080 x 1080 px

UDOSTĘPNIJ