
Co to jest Google Moja Firma?
Konto w Google Moja Firma to więcej niż tylko wizytówka. Bezpłatny profil firmy pozwala łatwo kontaktować się z klientami w wyszukiwarce i w Mapach Google. Użytkownicy Google mogą łatwo sprawdzić takie dane jak adres siedziby firmy, telefon kontaktowy, godziny otwarcia, a nawet opinie użytkowników.
Tworzenie konta i logowanie do Google Moja Firma
1. Zaloguj się do swojego konta Google.
2. Wejdź na stronę logowania do Google Moja Firma: https://www.google.com/intl/pl_pl/business/, a następnie kliknij ,,Zarządzaj teraz”.
3. Kliknij “Dodaj informacje o swojej firmie w Google”.
Dodawanie firmy do Google Moja Firma
KROK 1. Podaj nazwę firmy
Nazwa firmy w Google Moja Firma ma kluczowe znaczenie w lokalnym panelu w wynikach wyszukiwania oraz w Google Maps. Słowa kluczowe użyte w nazwie są jednym z głównych czynników rankingowych, wykorzystywanych przez algorytm Google.
Warto zapoznać się ze wskazówkami na temat umieszczania informacji o firmie w Google.
KROK 2. Wybierz kategorię, która najlepiej opisuje Twoją firmę
Kategorie opisują Twoją firmę i kierują do niej klientów, którzy szukają oferowanych przez Ciebie produktów lub usług.
Jeśli np. Twoja kategoria podstawowa to „pizzeria”, Google może wyświetlać Twoją firmę w lokalnych wynikach wyszukiwania osobom, które wyszukują hasła „restauracje”, „włoskie restauracje” lub „pizza”. Pamiętaj, że kategoria jest tylko jednym z wielu czynników mających wpływ na pozycję Twojej firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania w Google.
UWAGA: jeśli kategoria, jaką masz na myśli, jest niedostępna, wybierz ogólniejszą kategorię, która nadal dobrze opisuje Twoją firmę. Nie możesz utworzyć własnej kategorii. Wybierz kategorię podstawową, która najlepiej podsumowuje działalność Twojej firmy i jest wystarczająco konkretna. Wybierz np. „Salon manicure i pedicure” zamiast „Salon”.
źródło: Google
KROK 3. Czy twoja firma ma fizyczną lokalizację, którą mogą odwiedzić klienci?
Zaznacz TAK, jeśli posiadasz fizyczną siedzibę firmy, aby klienci mogli zobaczyć w wizytówce adres Twojej firmy i mieli możliwość kliknięcia “Wyznacz trasę”.
Zaznacz NIE, jeśli nie posiadasz fizycznej siedziby firmy.
KROK 4. Podaj fizyczny adres twojej firmy
Posiadacze fizycznej siedziby firmy, którzy w KROKU 3 zaznaczyli TAK zostaną poproszeni o podanie:
KROK 5. Ustaw znacznik na mapie Google
Zweryfikuj położenie czerwonego markera na wyświetlonej mapie oraz ewentualnie skoryguj jego położenie w miejscu, w którym znajduje się Twoja firma.
KROK 6. Określ, czy obsługujesz klientów poza fizyczną siedzibą firmy
Zaznacz Tak, obsługuję klientów również poza moją lokalizacją – jeśli dojeżdżasz do klientów. Zaznaczenie tej opcji pozwala wybrać obszar twojego działania, np. województwo, miasto lub dzielnicę.
Zaznacz Nie, nie obsługuję klientów poza moją lokalizacją – jeśli nie obsługujesz klientów poza fizyczną siedzibą firmy.
KROK 7. Określ obszar na którym obsługujesz klientów
Jeżeli Twoja firma dojeżdża do klientów to wybierz obszar lub kilka obszarów, w których świadczysz usługi.
KROK 8. Podaj dane kontaktowe firmy
Podaj dane kontaktowe Twojej firmy, czyli numer telefonu oraz adres strony internetowej. Jeżeli nie masz jeszcze witryny internetowej, zaznacz „Nie potrzebuję witryny”.
KROK 9. Określ, czy chcesz otrzymywać aktualizacje i rekomendacje dotyczące swojej firmy w Google
KROK 10. Zarządzaj wizytówką
Kliknij „Zakończ”. Od tego momentu masz możliwość zarządzania wizytówką Twojej firmy w Google.
Weryfikacja Google Moja Firma
Weryfikacja Google Moja Firma polega na wysłaniu kodu weryfikacyjnego na nasz adres, co w większości przypadków wiąże się z otrzymaniem pocztówki z kodem od Google. Bez poprawnej weryfikacji Twoja wizytówka Google nie będzie wyświetlać się w wyszukiwarce i w Mapach Google.
Dodatkowe ustawienia Google Moja Firma
W optymalizowaniu wizytówki Google dodatkowo możesz wybrać usługi świadczone przez Twoją firmę lub utworzyć własne usługi niestandardowe.
W następnym kroku podaj godziny otwarcia Twojej firmy.
Napisz parę słów o swojej firmie – opisz jej ofertę, podkreśl, co ją wyróżnia, opowiedz o historii swojej działalności i dodaj inne przydatne dla klientów informacje.
Dodaj kilka zdjęć do profilu Twojej firmy.
UWAGA: Zdjęcia nie będą widoczne w Google, dopóki nie zweryfikujesz swojej firmy.
W ostatnim kroku dostajemy informacje, że „Profil Twojej firmy jest już prawie gotowy”. Klikamy ,,Dalej”., aby zakończyć proces uzupełniania dodatkowych informacji o firmie. Wizytówka Google będzie widoczna dopiero po weryfikacji Twojej firmy.
Korzyści z wizytówki Google Moja Firma
Jedną z głównych zalet posiadania wizytówki Google jest to, że Twoi potencjalni klienci będą mogli za pomocą niemalże jednego kliknięcia wyszukać wszystkie podstawowe informacje o Twojej firmie.
Inne korzyści z posiadania takiego profilu to:
– możliwość pojawienia się wysoko w wynikach organicznych Google
– widoczność na Mapach Google
– widoczność w wyszukiwarce
– możliwość pozyskiwania leadów
– budowa zaufania do marki
– dostęp do wartościowych statystyk, które pokazują m.in. ile osób odwiedziło wizytówkę, ile osób zadzwoniło korzystając z wizytówki itd.
– możliwość zbierania pozytywnych opinii i rekomendacji.