Post Image

TikTok to najczęściej pobierana aplikacja mobilna w 2020 roku, której celem jest udostępnianie bardzo krótkich (od 15 do 60 sekund) materiałów wideo. Aktualnie aplikacja ma ponad 2 mld pobrań. Globalnie TikTok ma 950 mln aktywnych użytkowników, a w Polsce to ponad 4 mln. W większości są to osoby młode.
Powyższe liczby rozwiewają wszystkie wątpliwości czy Twoja marka powinna być obecna na TikToku oraz czy warto tworzyć reklamy w TikTok Ads Manager.

W tym poradniku opisałem jak krok po kroku zacząć reklamować firmę / markę na TikToku.

Jak tworzyć reklamy na TikToku? Krok po kroku

1. Tworzenie konta biznesowego

Wejdź na https://www.tiktok.com/business/en/apps/tiktok i kliknij przycisk „Create an Ad”, a następnie zarejestruj firmę klikając „Sign Up Now.

W nowym oknie wypełnij wszystkie wymagane pola w formularzu, a później kliknij „Sign Up.

popup image

W kolejnym kroku wypełnij i prześlij wszystkie wymagane dane Twojej firmy, a w ciągu 5 dni roboczych przedstawiciele TikToka skontaktują się z Tobą, aby poinformować Cię, czy Twoja firma została poprawnie zweryfikowana.

popup image

UWAGA: Obecnie tylko firmy mogą założyć konto reklamowe w TikTok For Business

2. Tworzenie pierwszej kampanii reklamowej na TikToku

Gdy Twoje konto biznesowe zostanie zweryfikowane przez TikToka, wejdź w zakładkę „Campaign” (na górze strony) i kliknij „Create”.

popup image


Następnie wybierz swój cel reklamowy kampanii TikToku:

  • Reach: zoptymalizowany pod kątem jak największej liczby wyświetleń. Reklamy będą rozliczane jako CPM (Cost Per Mille)
  • Traffic: kierowanie użytkowników do Twojej witryny
  • App Install: zoptymalizowany pod kątem pobrania aplikacji
  • Video Views: zwiększenie liczby wyświetleń wideo swojej marki na TikToku
  • Conversion: zoptymalizowany pod kątem wyświetlania osobom, które są najbardziej skłonne do dokonania konwersji dla Twojego produktu lub usługi. Reklamy będą rozliczane jako oCPM (optimization Cost Per Mile)
popup image

3. Kierowanie na miejsca docelowe

Następnym etapem jest utworzenie grupy reklam dla kampanii na TikToku,.
Opcja „Automatic Placements” ustali automatycznie najlepsze dla Ciebie grupy reklam na podstawie wcześniejszych Twoich wyborów.
Jeśli chcesz utworzyć grupy reklam ręcznie wybierz „Select Placements”.

Następnie podaj wszystkie szczegóły niezbędne do rozpoczęcia kampanii tj.: zdjęcie profilowe, linki do strony docelowej, kategorie oraz słowa kluczowe.

W zakładce targetowanie „Targeting” TikTok Ads zapewnia różne opcje kierowania reklam, dzięki którym możesz dokładnie określić odbiorców, którym chcesz wyświetlać reklamy. Masz możliwość filtrowania odbiorców na podstawie płci, lokalizacji, wieku itd.

4. Budżet na TikToku

W kolejnej zakładce „Budget & Schedule” decydujesz o budżecie kampanii. Masz możliwość wyboru budżetu dziennego lub na całą kampanię.
Wybierz daty, którymi chcesz objąć reklamę i przejdź do sekcji, w której ustalasz tempo wydatkowania budżetu.

popup image

5. Zaprojektuj swoją reklamę

Teraz możesz tworzyć swoje reklamy na TikToku! Aby ułatwić marketerom tworzenie reklam na platformie, TikTok udostępnił zestaw do tworzenia wideo na stronie TikTok Ads Manager. Do dyspozycji masz szablony wideo, obrazy, przyciski CTA, podkłady muzyczne i inne opcje, które pomogą dostosować kreacje i uczynić je bardziej interesującymi do umieszczenia w aplikacji.

Popularne formy materiałów wideo na TikToku

  • Lip-sync – tiktoker tańczy i naśladuje oryginalnego wykonawcę utworu np. udaje, ze śpiewa
  • Stand-up – krótka komediowa forma artystyczna w postaci monologu
  • Pokaz – prezentacja umiejętności np. tanecznej, sportowej itp.
  • Tutorial – poradnik /trik
  • Stream – relacja na żywo (live)

Formaty reklamy

TikTok Ads Manager udostępnia kilka formatów reklam dla Twojej firmy, dzięki którym możesz pozyskać potencjalnych klientów.
Są to:

  • Branded Effects – Twoja firma w ramach reklamy udostępnia użytkownikom możliwość dodawania do swoich treści np. filtrów czy naklejek.
  • Branded Hashtag Challenge – reklama, która zaprasza użytkowników do tworzenia treści i daje możliwość oznaczenia #hashtagami.
  • Brand Takeover – pełnoekranowa reklama, która wyświetla się zaraz po otwarciu aplikacji lub w zakładce “Dla Ciebie”.
  • In-Feed Ads – format wideo z automatycznie odtwarzanym dźwiękiem. Trwa maksymalnie do 60 sekund. Pojawia się z zakładce “Dla Ciebie”. Umożliwia interakcję z użytkownikiem.
  • TopView – pełnoekranowy format wideo z automatycznie odtwarzanym dźwiękiem. Trwa maksymalnie do 60 sekund.

Dobre praktyki / protipy dla firm jak tworzyć reklamy na TikToku

  • Przeglądaj kilka razy w tygodniu zakładkę Inspiracje na TikToku.
  • Upewnij się, że Twoja strona docelowa jest zoptymalizowana pod kątem łatwego przepływu konwersji.
  • Sprawdzaj regularnie swój dostępny budżet na TikToku, aby zapobiec wstrzymaniu wyświetlania reklam w przypadku jego wyczerpania.
  • Obserwuj topowych influencerów, aby sprawdzić czy treści, które tworzą pasują do Twojej marki.
  • Twórz treści w najlepszej rozdzielczości. Najlepiej Full HD lub 4K.
  • Przy tworzeniu nowych kampanii ustaw kierowanie reklam dla szerszego grona odbiorców.
  • Używaj prostego i przejrzystego przekazu.
  • Twórz kreatywne i wpisujące się w obecne trendy tiktoki.

źródło: TikTok For Business

UDOSTĘPNIJ