Post Image

Firmę, która ma stronę na Facebooku, łatwiej odnajdą ponad 2 mld użytkowników serwisu. Taka strona jest po prostu czymś w rodzaju cyfrowej witryny sklepowej. Konfiguracja strony firmy jest prosta i darmowa. Fanpage na Facebooku wygląda doskonale zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych.

Z tego artykułu dowiesz się jak w prosty sposób założyć oraz zarządzać stroną na Facebooku.

Jakie są różnice pomiędzy profilem a stroną na Facebooku?

Profil to miejsce na Facebooku, w którym można udostępniać informacje dotyczące zainteresowań, obecnego miejsca zamieszkania, miasta rodzinnego, a także publikować zdjęcia i filmy.

W celu utworzenia strony lub zarządzania nią potrzebny jest profil. Strony ułatwiają firmom, organizacjom, markom i osobom publicznym dzielenie się aktualnościami i kontakt z ludźmi. Podobnie jak profile, strony można dostosowywać, publikując aktualności, organizując wydarzenia i podejmując inne działania. Osoby, które lubią lub obserwują stronę mogą otrzymywać nowe zdarzenia w swoich Aktualnościach.

popup image

Jak założyć stronę na Facebooku?

Pierwszym sposobem na założenie strony na Facebooku to wejście na www.facebook.com, a następnie kliknięcie w „Utwórz stronę”.

popup image

Drugi sposób to kliknięcie bezpośrednio w link https://www.facebook.com/pages/creation/, a później uzupełnienie danych:

  • Nazwa strony (wpisz nazwę swojej firmy, marki lub organizacji albo nazwę, która dobrze opisuje tematykę stron) 
  • Kategoria (wybierz kategorię, która opisuje rodzaj działalności albo jest powiązana z organizacją lub tematyką przedstawioną na stronie. Możesz dodać maksymalnie 3 kategorie)
  • Opis (dodaj opis swojej firmy, marki lub organizacji)

Po wpisaniu danych kliknij „Utwórz stronę”.

popup image

Po utworzeniu strony pojawią się dodatkowe pola do wypełnienia.

  • Dodaj zdjęcie profilowe
  • Dodaj zdjęcie w tle

Warto wspomnieć, że dodawane zdjęcia powinny mieć zalecane wymiary przez Facebooka. Dla ułatwienia podaje link do artykułu, z którego dowiesz się jakie są aktualne wymiary grafik na Facebooku.

popup image

 Po dodaniu zdjęć kliknij „Zapisz”. Teraz zostaniesz przeniesiony na stronę główną swojego nowego fanpage’a.

Konfiguracja fanpage’a na Facebooku – krok po kroku

Na tym etapie najważniejsza jest zakładka „Ustawienia” dostępna na dole lewego menu strony na Facebooku. Po wejściu w „Ustawienia” znajdziesz kolejne zakładki, które trzeba uzupełnić lub wybrać odpowiednią opcję.

Wszystkie „Ustawienia strony”, są jasno opisane i myślę, że nie będzie żadnego problemu z konfiguracją strony firmowej.

popup image

Pamiętaj, aby uzupełnić „Informacja o stronie”:

  • Informacje ogólne
  • Kategorie
  • Kontakt
  • Lokalizacja
  • Obszar świadczenia usług
  • Godziny pracy

Powyższe dane będą dostępne publicznie i wyświetlane na Twoim profilu firmowym.

popup image

Oczywiście nie są to wszystkie opcje konfiguracyjne. Przeglądaj i konfiguruj pozostałe zakładki w „Ustawieniach”.

Te kilka kroków wystarczyło, aby założyć fanpage na Facebooku Twojej marki, nazwany fanpage’em.
Od teraz możesz zaprosić swoich znajomych do polubienia Twojej strony oraz publikować posty.
Powodzenia.

zródło: Facebook

UDOSTĘPNIJ