
Firmę, która ma stronę na Facebooku, łatwiej odnajdą ponad 2 mld użytkowników serwisu. Taka strona jest po prostu czymś w rodzaju cyfrowej witryny sklepowej. Konfiguracja strony firmy jest prosta i darmowa. Fanpage na Facebooku wygląda doskonale zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych.
Z tego artykułu dowiesz się jak w prosty sposób założyć oraz zarządzać stroną na Facebooku.
Jakie są różnice pomiędzy profilem a stroną na Facebooku?
Profil to miejsce na Facebooku, w którym można udostępniać informacje dotyczące zainteresowań, obecnego miejsca zamieszkania, miasta rodzinnego, a także publikować zdjęcia i filmy.
W celu utworzenia strony lub zarządzania nią potrzebny jest profil. Strony ułatwiają firmom, organizacjom, markom i osobom publicznym dzielenie się aktualnościami i kontakt z ludźmi. Podobnie jak profile, strony można dostosowywać, publikując aktualności, organizując wydarzenia i podejmując inne działania. Osoby, które lubią lub obserwują stronę mogą otrzymywać nowe zdarzenia w swoich Aktualnościach.
Jak założyć stronę na Facebooku?
Pierwszym sposobem na założenie strony na Facebooku to wejście na www.facebook.com, a następnie kliknięcie w „Utwórz stronę”.
Drugi sposób to kliknięcie bezpośrednio w link https://www.facebook.com/pages/creation/, a później uzupełnienie danych:
- Nazwa strony (wpisz nazwę swojej firmy, marki lub organizacji albo nazwę, która dobrze opisuje tematykę stron)
- Kategoria (wybierz kategorię, która opisuje rodzaj działalności albo jest powiązana z organizacją lub tematyką przedstawioną na stronie. Możesz dodać maksymalnie 3 kategorie)
- Opis (dodaj opis swojej firmy, marki lub organizacji)
Po wpisaniu danych kliknij „Utwórz stronę”.
Po utworzeniu strony pojawią się dodatkowe pola do wypełnienia.
- Dodaj zdjęcie profilowe
- Dodaj zdjęcie w tle
Warto wspomnieć, że dodawane zdjęcia powinny mieć zalecane wymiary przez Facebooka. Dla ułatwienia podaje link do artykułu, z którego dowiesz się jakie są aktualne wymiary grafik na Facebooku.
Po dodaniu zdjęć kliknij „Zapisz”. Teraz zostaniesz przeniesiony na stronę główną swojego nowego fanpage’a.
Konfiguracja fanpage’a na Facebooku – krok po kroku
Na tym etapie najważniejsza jest zakładka „Ustawienia” dostępna na dole lewego menu strony na Facebooku. Po wejściu w „Ustawienia” znajdziesz kolejne zakładki, które trzeba uzupełnić lub wybrać odpowiednią opcję.
Wszystkie „Ustawienia strony”, są jasno opisane i myślę, że nie będzie żadnego problemu z konfiguracją strony firmowej.
Pamiętaj, aby uzupełnić „Informacja o stronie”:
- Informacje ogólne
- Kategorie
- Kontakt
- Lokalizacja
- Obszar świadczenia usług
- Godziny pracy
Powyższe dane będą dostępne publicznie i wyświetlane na Twoim profilu firmowym.

Oczywiście nie są to wszystkie opcje konfiguracyjne. Przeglądaj i konfiguruj pozostałe zakładki w „Ustawieniach”.
Te kilka kroków wystarczyło, aby założyć fanpage na Facebooku Twojej marki, nazwany fanpage’em.
Od teraz możesz zaprosić swoich znajomych do polubienia Twojej strony oraz publikować posty.
Powodzenia.
zródło: Facebook